ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    בריאות באיכות שאין שנייה לה

    צריכה נכונה ומאוזנת של קפה איכותי יכולה לשפר את הבריאות. אלפי מחקרים, ממצאים וניסויים מצביעים על קשר ברור בין קפה לבין שיפור הבריאות. צריכה מתונה של קפה מפחיתה את הסיכון למחלות רבות. הסיבה לכך קשורה אל תהליך הפקת המשקה מפולי צמח הקפה. התהליך כולל קלייה, טחינה או בישול וחליטה של פולי הקפה בצורות שונות. הצמח גדל באקלים סובטרופי באפריקה, בדרום מזרח אסיה ובדרום אמריקה ומגיע אלינו לאחר שהוא עובר תהליכים מוקפדים של בקרת איכות.

    הרכיב הפעיל בפולי קפה הוא קפאין, הנודע בתור מרכיב מעורר ומשפר רמות אנרגטיות. קפאין הוא חומר פסיכו-אקטיבי ולכן הוא משפיע במידה מסוימת על תפקוד המוח. על אף שייכותו אל קבוצת חומרים הכוללת גם את הניקוטין המצוי בטבק ואת הקסנטין המצוי בגומי לעיסה, יש לו משמעות בריאותית. הוא אחראי על ההשפעה המעוררת המיידית ופועל על קולטנים לאדנוזין במוח. קפאין נקשר לקולטן במקום האנוזין וכך מעכב את השפעתו הרגילה. התוצאה היא עירור תאי עצב המפרישים אדרנלין ודופמין, חצי שעה עד שעה לאחר שתיית הקפה.

    המלצות על שתיית קפה

    ההמלצה העיקרית היא לשתות קפה כחצי שעה לפני אימון כושר. השפעות הקפאין חולפות ברוב המקרים לאחר מספר שעות, בעוד אנשים המקפידים על צריכה של 3-4 כוסות קפה ביום יכולים ליהנות משיפור ברמת האנרגיה, יכולת הריכוז והזיכרון. הקפה מומלץ גם במהלך עבודה או לימודים והוא גורם לשיפור בביצוע מטלות קוגנטיביות. מעבר לכך, המחקרים האחרונים בתחום גורסים כי לקפאין ולחומרים נוספים הנמצאים בקפה יש אפקטיביות של נוגד חמצון. פעילות זו יכולה בטווח הארוך להגן על הגוף מפני שורה ארוכה של מחלות.

    ההבדלים העיקריים בין סוגי קפה באים לידי ביטוי בכמות הקפאין. קפה טורקי מכיל לדוגמא כמות של 115 מ”ג קפאין במנה, בעוד קפה פילטר מכיל 80-115 מ”ג וקפה נמס מכיל 65-75 מ”ג בלבד. מנה אחת של קפה אספרסו מכילה 35 מ”ג של קפאין, לעומת תה המכיל 40-60 מ”ג ושוקו המכיל 4.5 מ”ג בלבד. לצורך השוואה, פחית שתייה מוגזת כגון קולה מכילה 30-50 מ”ג של קפה ומשקאות אנרגיה מכילים 80 מ”ג. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גם בקפה נטול קפאין יש מידה מסוימת של קפאין העומדת על 3 מ”ג.

    האם יש משמעות לקפה איכותי?

    כל המומחים בתחום הקפה מסכימים כי ישנה משמעות לאיכות הקפה אותה צורכים. לא כדאי להסתפק בקפה זול המכיל מלבד קפאין חומרים מעוררים ולא טבעיים. יש לתת עדיפות לקפה ביתי, המבוסס על חומרי גלם משובחים המופקים מפולי קפה שנבחרים היטב. מהבחינה הזו הפתרון הטוב ביותר עבור מי שרוצה לשמור על הבריאות הוא מכונת אספרסו. לכל מכונה יש מגוון קפסולות קפה בטעמים שונים ובמרקמים מזמינים, עשירים וטעימים.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי