ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    טיפול טבעי בכאבי שרירים

    כאבי שרירים גורמים לאי נוחות פיזית רבה וגם משבשים את מהלך היום והתכניות שלנו. מעבר לכך, שרירים כואבים גם מונעים מאנשים שחווים אותם לבצע פעולות בסיסיות ולהתנהל בצורה רגילה במהלך היום. במרבית המקרים, הכאבים הללו חולפים לאחר כמה שעות ובעזרת טיפול תרופתי עדין, אך מה קורה כאשר השרירים כואבים על בסיס קבוע? במקרים כאלו, כנראה מדובר בכאבים כרוניים, וחשוב לטפל בהם בצורה נכונה על מנת לחזור לחיי השגרה ולמנוע נזקים לגוף.

    טיפול טבעי בכאבי שרירים

    כאשר כאבים בשרירים הופכים לעניין שבשגרה, פעמים רבות מדובר בתופעה הקרויה פיברומיאלגיה (דאבת השרירים). המחלה הזו גורמת לכאבים מפושטים בשרירים ברחבי הגוף, לחולשה ולעייפות וכן למצבי רוח משתנים. התופעה נובעת כתוצאה מבעיה במערכת השרירים המרכזית, וכדי לאבחן אותה מומלץ לפנות לרופא.

    לאחר האבחון של פיברומיאלגיה, ניתן להתחיל בטיפול שימנע כאבים, כאשר אנשים רבים כיום בוחרים בדרך הטבעית כדי להקל על השרירים הדואבים שלהם.  ישנן מספר דרכים לעשות זאת תוך שילוב של שינוי אורח החיים וגם טיפול באמצעות צמחי מרפא ותמציות.

    הפורמולות המומלצות לטיפול בדלקות ובכאבי שרירים, גידים, מפרקים ועצמות הן:

    שיטות לטיפול בכאבי שרירים

    1. שינוי תזונה – ידוע זה מכבר שתזונה משפיעה על אספקטים רבים בחיים, ובייחוד על מצבים גופניים שונים. כחלק מטיפול טבעי בפיברומיאלגיה, מומלץ לבצע שינויים בתזונה כדי להרגיש הקלה בכאבים. השינויים הללו כוללים בניית תפריט מאוזן שיביא לכך שהגוף יקבל את כל חומרי התזונה הנחוצים לו, מה שמביא להפחתה בכאבים. מעבר לכך, כיום נוקטים גם את שיטת האלימינציה בכל הנוגע לשינויים בתזונה, כאשר בכל שלב מורידים או מוסיפים רכיב מזון כלשהו כדי לראות את השפעתו על הגוף. אם מגלים שסוג מזון מסוים גורם לכאבים, ממליצים להפחית את צריכתו או להחליף אותו באוכל אחר.
    2. תפריט מאוזן ובריא הכולל את כל אבות המזון, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות.

    נקודה חשובה נוספת הינה הקפדה על הרגלי אכילה נכונים הכוללים אכילת ארוחות קטנות במרווחי זמן קטנים (כל שעתיים שלוש), לעיסה ממושכת של המזון והימנעות מארוחות כבדות, אשר משפרים עיכול וספיגה של חומרים חיוניים ותורמים לחיזוק מערכות הגוף.

    הגברת צריכה של:

    • חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 המצויות בעיקר בדגי ים (מי ים עמוקים, ים צפוני) כגון סרדינים, סלמון, הרינג (מטיאס), טונה, מקרל, פורל, הליבוט, סול ובזרעי פשתן.  חומצות השומן מפחיתות ייצור הורמונים ופרוסטגלנדינים מעוררי דלקת, ובכך מסייעות  למערכת החיסון לתפקד כרגיל.
    • פירות וירקות כמקור לנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים החיוניים לתפקוד תקין של מערכות הגוף, לנטרול רדיקלים חופשיים ולחיזוק פעילות מערכת החיסון.
    •  דגנים מלאים, ירקות, פירות, קטניות, שיבולת שועל, סובין, זרעי פשתן ועוד. מזונות אלו מספקים לגוף מרכיבים חיוניים (ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וכד’) ומכילים סיבים תזונתיים אשר מסייעים לפינוי פסולת מן הגוף ומשפרים את תהליכי העיכול.
    •  אגוזים, שקדים, זרעים ושמן זית. חשוב לציין כי יש לצרוך אגוזים, שקדים וזרעים בצורתם הטבעית (ללא קלייה).
    • מזונות המכילים ויטמיני B, כגון: דגנים מלאים, קטניות (מומלץ מונבטות), ירקות ירוקים עליים.
    • נוזלים – שתייה של מיצי פירות וירקות, חליטות צמחי מרפא ומים (8-10 כוסות מים ביום) מסייעת לעיכול תקין ויציאות סדירות ומשפרת את תהליך פינוי הרעלים מן הגוף.

    הימנעות או הפחתת צריכה של:

    • פחמימות פשוטות (קמח לבן, סוכר), חלב ומוצרי חלב, שומנים רווים וחלבון מן החי  (בשר אדום, עוף, ביצים) המחלישים את מערכת העיכול ומערכת החיסון ומעודדים תהליכים דלקתיים.  מזונות תעשייתיים, מעובדים ומשוּמרים המכילים צבעי מאכל וחומרי טעם וריח אשר מחלישים את פעילות מערכת החיסון. מזונות אלרגניים (תירס, חיטה, חלב ומוצריו, בוטנים), וכמובן –  אלכוהול ועישון הגורמים לעומס רעלים שמחלישים את מערכת החיסון  ועלולים להגביר את תחושות הכאב והעייפות.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי