ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    אודות אבקת חלבון

    לחלבון ישנה חשיבות מכרעת בתפריט של ספורטאי. על אף העובדה כי ישנו מספר גדול של תוספים המחזקים בניית חלבון, שריר חדש לא יוכל להיבנות ללא כמות מספיקה של חומצות אמינו, שמקורן בחלבון המגלמות את חומר הגלם לבניית השריר. אם לאחר אימון בעוצמה גבוהה הגוף לא יקבל את מנת החלבון שלו, אין אפקט לבניית שריר כלל. תועלת אמיתית לא תצמח מכך, ורקמת השריר הקיימת עלולה להיפגע.

    אבקות חלבון ותחליפי ארוחה

    תיאורטית ניתן לאכול מספיק עוף, דגים, בשר ומזונות אחרים על מנת לקבל את החלבון לו הגוף זקוק, אך הספורטאים מגלים שזה לא קל לביצוע. הרי הכנת ארוחות דורשת זמן, וגם לאכול את האוכל לוקח זמן (עוד לא דיברנו על שטיפת הכלים שלאחר מכן). אלמנט הזמן מביא אנשים רבים לחשוב על דרכים אחרות לקבל את כמות החלבון הנחוצה להם – כדוגמת אבקת חלבון, ו/או תחליפי ארוחה בדמות אבקת חלבון.

    אבני בניין חיוניות של השריר

    חלבון מהווה רכיב תזונה חיוני עבור כלל האוכלוסייה, ובייחוד עבור ספורטאים, שהרי חלבונים נמצאים בכל תא בגוף האדם. לשם הדוגמא – תאי המוח מכילים 10% חלבון, ותאי שריר ותאי דם אדומים מכילים כ-20% חלבון. בחישוב כולל, החלבונים מהווים כ-15% ממשקל הגוף בקירוב – מקום שני אחרי מים. לחלבונים מגוון תפקידים רב וביניהם התפתחותן וגדילתן של רקמות. שני סוגים של חלבונים סיביים המצויים במאגר השריר הם מיוזין ואקטין, האחראיים לפעולות כיווץ השריר. ציפורניים, עור, שיער, רצועות וגידים הינם חלבוני מבנה ייחודיים. חלבונים נחוצים לטובת יצירת הורמונים, כולל הורמון הגדילה והאינסולין. הגוף מייצר את כלל החלבונים באמצעות חומצות אמינו. בדרך כלל, גוף אדם בוגר מסוגל לייצר עצמאית 12 חומצות אמיניות (מתוך 20 הקיימות). כאשר הגוף מכיל כמות מספקת של חומצות אמינו, הרי שקיים בו מאזן חנקן חיובי. הדבר אומר כי יש מספיק חנקן לתמיכה בתהליכים השונים הדורשים חנקן, תוך שנשארת כמות מספקת המאפשרת התפתחות שריר. באם צריכת החלבון אינה מספקת את צרכי הגוף, מאזן החנקן יהפוך שלילי.

    כמות חלבון יומית נחוצה

    השאלה הנפוצה בקרב ספורטאים מתחילים נוגעת לכמות החלבון שעליהם לצרוך כל יום. גוף הבריאות האמריקאי הגדול ביותר פרסם המלצה לכמות יומית של 0.8 חלבון עבור כל קילוגרם משקל גוף. חלק מהתזונאים טוענים כי כמות זו מספיקה בהחלט עבור אדם פעיל, אך מחקרים חדשים מראים אחרת: ספורטאי המבצע בעיקר תרגילי כוח, זקוק לכמות כפולה מזו – כ-1.7 או 1.8 גרם חלבון עבור קילוגרם משקל גוף, ואילו ספורטאי אירובי (סיבולת) זקוק לפחות מכך – 1.2-1.4 גרם לקילוגרם. חישוב זה מתאים לספורטאים הפוקדים את מכון הכושר כ- 3-4 פעמים בשבוע. אם שבוע האימונים שלכם אינטנסיבי יותר מזה, ייתכן שהגוף שלכם יזדקק לכמויות גדולות יותר של חלבון.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי