ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    איך לחיות טוב עם סכרת?

    סכרת מוגדרת כרמות גלוקוז גבוהות בדם מעבר לסף המינימום בזמן צום ובמבחני המשך, לאחר העמסת סוכר. מדובר במחלה אשר פוגעת בכל איברי הגוף, כלי הדם והעצבים באופן פרוגרסיבי ולאורך זמן. ועדיין, ניתן לחיות טוב גם כאשר חולים במחלה שכיחה זו ואולי אף מדובר בקריאת השכמה החיונית לשמירה על בריאותינו ויפה שעה אחת קודם.

    שינוי אורחות החיים

    ישנם 2 סוגי סכרת אשר בשניהם מעורבות רמות סוכר גבוהות בדם אך מסיבות שונות. סכרת סוג 1, סכרת הנעורים, מתרחשת כאשר מתרחש הרס תאי ביתא בלבלב אשר מייצרים אינסולין, הורמון אשר תפקידו הוא בהכנסת הסוכר הזמין בדם אל התאים. סכרת סוג 2 הינה מחלה מטאבולית אשר מתאפיינת באי רגישות לאינסולין. בשני המקרים, שינוי אורחות החיים עוזר במידה משמעותית להימנעות מסיבוכי סכרת. במקרה של סכרת סוג 1, היצמדות להרגלי צריכת מזון נכונים ותזמון נכון יחד עם זריקות האינסולין מונע את הסיכוי להופעת תסמיני היפוגליקמיה (תת ריכוז של סוכר בדם) או היפרגליקמיה והופעת תסמיני סוכרת. עבור מטופלי סכרת סוג 2, שילוב של תזונה נכונה ופעילות גופנית משפר את הרגישות לאינסולין ומונע בעיות בכלי דם, כנ”ל לגבי הפסקת עישון. בסכרת סוג 2 נדרשת תזונה דלת סוכר ככל שניתן כאשר ישנם תחליפי סוכר רבים לשימוש ומזונות דלי קלוריות וללא תוספת סוכר.

    טיפול רפואי

    כאשר רמות הסוכר אינן מראות סימני ירידה למרות הטיפול התרופתי, יורה הרופא על הגדלת המינון ו/או הוספת תרופה נוספת אשר פועלת במנגנון שונה. משמעות הדבר היא כי החולה הסכרתי לעיתים יכול לצרוך יותר מ- 4 סוגי תרופות בו זמנית להורדת רמות הסוכר בדם כאשר כל תרופה טומנת בחובה תופעות לוואי והיצמדות לפרוטוקול המתן שלה. חשוב מאוד שההיענות לטיפול התרופתי תהיה גבוהה וע”י כך לחיות טוב, עם תרופה אחת בלבד לאורך זמן.

    ניתן ובהחלט מומלץ לנסות בשילוב עם הטיפול הרפואי גם סוגים שונים של טיפולים אלטרנטיביים (דיקור סיני, שיאצו, טווינא, פרחי באך, הומאותרפיה וכו’) להגברת הרגישות לאינסולין (בסכרת סוג 2), לדיכוי התיאבון, להפחתת משקל ולהפסקת העישון. סכרת היא אינה סוף העולם, רק צריך לדעת כיצד לחיות לצידה בשלום.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי