ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    איך למנוע פקקת ורידים?

    פקקת ורידים הינה כינוי למצב רפואי בו קריש דם מתחיל להתפתח בתוך אחד או יותר מהורידים בגוף. כאשר תופעה זו מתרחשת בורידים העמוקים יותר, המצב חמור יותר ועשוי להסתבך עם נזק מקומי לרקמה ו/או התנתקות של הקריש לזרם הדם עד להיווצרות מצב מסכן חיים של תסחיף ריאתי. מדובר בתופעה חמורה אשר יש מספר אפשרויות למניעתה.

    סיבות להופעת פקקת ורידים

    ישנן מספר סיבות להופעת פקקת ורידים כאשר חלקן אינן תלויות באדם ואילו חלקן האחר נובע מאורחות חיים אשר מעלים את הסיכוי להתרחשותה. מבין הסיבות אשר אינן “באחריות” המטופל ניתן למצוא גיל, הריון, מחלות תורשתיות של קרישתיות יתר, פציעות ובזמן ניתוחים. פקקת ורידים נובעת מהפרת האיזון בין קצב קרישת הדם לבין הקצב האנטי-קרישתי עד ליצירת קריש דם. הפרת איזון זה לטובת קצב הקרישה עשויה לנבוע גם בעקבות גורמים חיצוניים ואורח חיים כגון עישון, צריכת אלכוהול מוגזמת, עודף משקל גוף, מיעוט בביצוע פעילות גופנית, ישיבה ממושכת שתייה מועטה של נוזלים, צריכת תרופות מסוימות (תחליפי הורמונים, גלולות למניעת הריון ועוד), אי ספיקת לב שאינה מטופלת כראוי וסיבות נוספות כגון מחלות כליות ועוד.

    כיצד מונעים את התופעה?

    על מנת למנוע פקקת ורידים יש להיות קשובים לרחשי הגוף ולבצע שילוב מושכל בין תשומת לב לגורמי הסיכון שאינם תלויים בנו לבין אלו שכן. ולמשל, עם הגיל חלה עלייה בסיכון להתפתחות פקקת ורידים. זוהי הסיבה מדוע בגיל מבוגר יש להתחיל ליטול תרופות נוגדות קרישה על בסיס קבוע ובהריון יש לבצע פעילות גופנית מתונה. בנוסף, יש לבצע פעילות גופנית סדירה לאורך כל תקופת החיים שלנו, לשמור על משקל גוף תקין, לצרוך תזונה נכונה עשירה באנטיאוקסידנטים ולהימנע מעישון במיוחד בזמן נטילת תרופות. פקקת ורידים עשויה להתרחש גם אצל המקפידים ביותר במקרים של חוסר תנועה ממושך, למשל, ישיבה על הכסא בעבודה, טיסות ארוכות וכו’. זוהי הסיבה מדוע חוסר תנועה (סטאזיס) אינו מומלץ כלל ויש לבצע שחרור קל (הליכה) מדי שעה על מנת לשפר את זרימת הדם ולמנוע מצב של קרישתיות יתר. ניתן להשתמש גם בתחבושות מיוחדות לרגליים אשר משפרות את זרימת הדם וההחזר הורידי ומונעות מצב של סטאזיס, במיוחד עבור בעלי בעיות ורידיות, בצקות רגלים ועודף משקל.

    רוצים לדעת עוד על טיפול בצמחי מרפא לחצו כאן >>

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי