ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    אלרגיה עונתית – אביב הגיע פסח בא

    האביב טומן בחובו תקופה נפלאה של מזג אוויר אשר הופך לחמים יותר ובהחלט מדובר באחת מעונות השנה האהובות על כולנו. אלא, שחלק רב מהאנשים אינו יכול להזדהות עם תחושות אלו וזאת בשל אלרגיה עונתית אשר מחבלת בהנאתם ופוגעת בבריאותם. האף דולף, העיניים דומעות ואדומות והתחושה הכללית היא של חולי. אז מה עושים? להלן מספר דגשים.

    מהי אלרגיה עונתית?

    אלרגיה עונתית מוגדרת כתגובה מוגזמת או לא הכרחית של מערכת החיסון העצמית שלנו כנגד חומרים הזרים לה, אשר אינם ידועים או מוכרים כמחוללי מחלות בעצמם. למעשה, תסמיני האלרגיה העונתית מזכירים תסמינים של מחלות ויראליות כגון עיניים דומעות ואדומות, נזלת אלרגית וגודש באף, גירודים בגרון, בעיניים ובאוזניים, קשיי נשימה, עיגולים “שחורים” מתחת לעיניים, בחילות, שלשולים ועוד.

    למה דווקא באביב?

    אלרגיה עונתית מופיעה בקרב כ- 20% מהאוכלוסייה בערך בתקופת האביב ויש שיקראו לה “אלרגיה אביבית”. מדוע דווקא בעונה זו? התשובה לכך טמונה בשינויים הסביבתיים אשר מתרחשים בעונה זו. הגורם הראשון לאלרגיה מסוג זה הוא ככל הנראה אלרגנים הנישאים באוויר ומקורם מהפריחות היפהפיות של הפרחים, העצים והשיחים שסביבנו, גם אם מרוחקים ממקום המגורים או העבודה. אלו הם אבקנים זעירים אשר חודרים למערכת הנשימה ומפעילים את מערכת החיסון של הרגישים (אלרגיים) אליהם. הגורם השני המופיע בתקופה זו הוא הלחות אשר “מעירה” את קרדית האבק, יצור זעיר שאינו מזיק בפני עצמו, אך גלליה הנישאים באוויר ונצמדים למוצרי טקסטיל (כריות, שמיכות, סדינים וכו’) עשויים לגרום להופעת אלרגיות.

    אז מה עושים?

    חשוב מאוד להימנע מהגעה למוקדי פריחות ועוד יותר חשוב פשוט לא להריח פרחים. כמובן שהאלרגנים נישאים ממקומות מרוחקים ולכן שיטה זו עשויה להתגלות כלא יעילה. באשר לקרדית האבק יש לוודא את ניקיונו של הבית מאבק לעיתים תכופות יותר ולכבס בטמפרטורות גבוהות את מוצרי הבד. אלרגיה עונתית ניתנת לטיפול ע”י תרופות (אנטיהיסטמינים וסטרואידים) בצורות מתן שונות כגון תרסיסים, משאפים, כדורים וכו’ או בחיסון אימונולוגי במידה וסוג האלרגן הגורם לאלרגיה ידוע (נדרשת בדיקה אצל אלרגולוג). ניתן בהחלט גם לנסות את האפשרויות האלטרנטיביות לטיפול באלרגיה עונתית כגון דיקור סיני, טווינא, הומאופתיה וכו’.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי