ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    כאבי ברכיים – כל הגורמים והפתרונות

    אחת מהתלונות השכיחות ביותר הנשמעות באוזניהם של רופאי המשפחה והאורתופדים הינה על כאבי ברכיים. מדובר בתופעה משותפת לשני המינים, בכל הגילאים ובכל דרגה של ביצוע פעילות גופנית, מספורטאים ועד כאלו אשר אינם מתאמנים כלל. להלן כל הגורמים להופעת כאבי ברכיים והפתרונות האפשריים למניעתם.

    מכניקה ופציעות

    מפרק הברך שלנו הוא זה אשר מאפשר לאדם לבצע פעולות מורכבות באמצעות רגליו כגון הליכה, ריצה, טיפוס, הליכה לאחור, התכופפות ועוד. כפי שניתן לראות מדובר במפרק אשר נושא על גבו עומס רב במהלך החיים שכן הוא עובר שימוש באופן תכוף ועליו לשאת במשקל גוף של עשרות קילוגרמים. כאבי ברכיים עשויים להיגרם עקב בעיה מכנית של מפרק הברך כגון תזוזה של ה- patella (הפיקה) או בעקבות עומס יתר על הסחוס אשר גורם לניתוק חלקים ממנו. באופן דומה ניתן לחוש כאבים בברכיים גם כאשר נחבלים במפרק, אז הפגיעה יכולה להיות פיזית בסחוס או בפיקה ו/או בגידים.

    דלקות ושחיקה

    שחיקת סחוסים עשויה לגרום לכאבי ברכיים עזים. כאשר הסחוס שחוק, נוצרת דלקת סטרילית במקום בעקבות חיכוך היתר עד להופעת תחושת כאב. שחיקת סחוסים יכולה להתרחש הן אצל ספורטאים והן אצל כאלו אשר אינם מתאמנים שכן הזנת הסחוסים ו- “שימונם” מתבצעת בהפעלת לחץ בלבד (באזור זה אין כלי דם). כאבי ברכיים עשויים לנבוע גם בעקבות דלקות אוטואימוניות (דלקת מפרקים שיגרונית), דלקות ניווניות (אוסטאוארתריטיס), זיהומים חיידקיים או בעקבות מחלת גאוט אשר נובעת ממשקעים של חומצה אורית במפרקים.

    טיפולים

    ישנם כאבי ברכיים אשר יחלפו כלא היו במידה ונחים מספיק. לעומת זאת, ישנם כאבים אשר מחייבים התערבות רפואית לאחר אבחון מסודר והתאמת הטיפול בהתאם. כאבי ברכיים ניתנים לטיפול באמצעות תרופות נוגדות דלקת (NSAIDS, סטרואידים) דרך הפה, זריקות לתוך מפרק הברך (קורטיזון, חומצה היאלורונית), שימוש בתחבושות אלסטיות, פיזיותרפיה, אפוסתרפיה, מדרסים, מייצבי ברכיים, טיפולי רפואה אלטרנטיבית והמוצא האחרון – ניתוח.

    לאחר התפתחות כאבי ברכיים אשר אינם חולפים לאחר מספר ימים, או כאשר נחבלים במפרק הברך, יש להגיע לרופא לבירור, אבחון וקביעת הטיפול המתאים ביותר.

    ניתן לקבל יעוץ ללא תשלום וללא התחייבות בכל זמן ובכל נושא למעט שבת וחג

    רוצים לדעת עוד על טיפול בצמחי מרפא לחצו כאן >>

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי