ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    נדודי שינה – תנו לישון בשקט

    נדודי שינה יפקדו כל אחד ואחת מאיתנו לפחות פעם אחת בימי חייו. למעשה, 50% מהאוכלוסייה המגיעים לרופא המשפחה מדווחים על נדודי שינה חולפים בעוד 19% נוספים חווים אותה על בסיס כרוני ומתמשך. איכות השינה משמעותה איכות חיים ותפקוד נורמאלי ולכן כאשר נדודי השינה מופיעים יש לטפל בהם בהקדם. להלן אפשרויות הטיפול המוצלחות ביותר.

    טיפול פסיכולוגי

    טיפולים התנהגותיים ידועים ביכולתם ללמד את הסובלים מנדודי השינה כיצד להקנות לעצמם הרגלי שינה בריאים אשר מקדמים ומעלים את הסיכוי לשנת לילה מלאה ואיכותית. נדודי שינה עשויים להתבטא בקשיי הרדמות, יקיצה מוקדמת או יקיצות תכופות במהלך הלילה. הגישה ההתנהגותית משתמשת בשיטות כגון :

    • היגיינת השינה – הימנעות מצריכת מזון או אלכוהול לפני השינה. להתאמן מספר שעות לפני השינה ועוד.
    • שיטות הרפייה – טכניקות הרפייה נפשית עוזרות להיכנס למצב שינה טוב יותר, עם פחות מחשבות טורדניות אשר מחבלות בסיכויים אלו.
    • טיפולים התנהגותיים-קוגניטיביים – מלמדים את המטופלים כיצד להימנע ממחשבות אשר מובילות להתנהגויות הלא רצויות.

    נדודי שינה אשר נובעים מבעיות פסיכולוגיות מחייבים שלילת מחלות רקע ובעיות נפשיות קיימות.

    טיפול תרופתי

    הטיפול התרופתי מתאים למגוון סוגי נדודי השינה שכן כל תרופה מתחילה את השפעתה לאחר פרקי זמן משתנים, כנ”ל לגבי משך ההשפעה. נדודי שינה עשויים לפקוד כל אחד מאיתנו ולכן הטיפול התרופתי חייב להתחשב במאפיינים האישיים של המטופל, אילו תרופות נלקחות במקביל, הריון, הנקה, שעות עבודה, אופי הפעילות בעבודה (עבודה בגובה לעומת משרד למשל) וכו’. נדודי שינה יכולים להיות מטופלים ע”י “כדורי שינה” (ממשפחת הבנזודיאזפינים בעיקר אך גם ממשפחות אחרות), תרופות המחקות את פעילות הורמון השינה מלטונין, תרופות נוגדות דיכאון ועוד.

    טיפולים אחרים

    ניתן לטפל בנדודי שינה באמצעות שיטות נוספות כגון רפואה סינית, דיקור, צמחי מרפא, ארומתרפיה, הומאותרפיה וכו’. לעיתים רבות נדודי שינה נובעים מבעיה, או חוסר איזון, של שעון הפעילות הביולוגי של האדם. במקרים כאלו מומלצים טיפולים כגון פוטו- או כרונו- תרפיה.

    מאחר ומספר אפשרויות הטיפול כנגד נדודי שינה גבוה, אין סיבה מיוחדת לבחור שלא לישון בשקט. גשו לאבחון וטפלו בבעיה עוד היום.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי