ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    רפואת צמחים בשירות הנשים

    צמחי מרפא שימשו מאז ומעולם וטיפול בבעיות רפואיות שונות. לא מדובר בהמצאה חדשה, אלא בידע מסורתי שעבר מדור לדור. ידע זה, שבעבר נחשב לרוב לידע “נשי”, הלך לאיבוד בתרבות המערבית שעברה לרפואה קונבנציונלית ובכך העבירה את הכוח והידע הרפואי לידי הגברים. כיום, השימוש בצמחי המרפא הוא אחד הכלים של הרפואה הטבעית או הרפואה הסינית. בין היתר, ניתן לגייס את צמחי המרפא לשירותה של רפואת נשים. צמחים שונים יכולים לתרום לאיזון הורמונלי, להקל על תסמיני גיל המעבר או לעזור לך להיכנס להריון. מכוון שהטיפול המוצע ע”י הרפואה הקונבנציונלית יכול להיות כרוך בתופעות לוואי, חשוב לדעת שיש לך אלטרנטיבה.

    הקלה על תסמיני גיל המעבר

    בסביבות גיל 45-55 , נשים עוברות תהליך פיזיולוגי טבעי הנקרא מנופאוזה, בו המחזור החודשי מגיע בהדרגה לסיומו ובכך מסתיימת גם תקופת הפוריות. יחד עם הפסקת הביוץ, יורד גם ייצור ההורמונים הנשיים. תהליך זה מלווה בתסמינים שונים, שכוללים גלי חום והזעות, דפיקות לב, אי שקט וקשיים בשינה, התרופפות שרירי רצפת האגן ובריחת שתן, כאבי שרירים, ירידה בצפיפות העצמות, ירידה בריכוז, שינויים במצב הרוח כגון מצבי רוח משתנים, חרדה או דיכאון ועוד. ביטויי המנופאוזה משתנים מאישה לאישה. נשים הסובלות מתסמיני גיל המעבר פונות לרוב לטיפול קונבנציונלי, הכולל נטילת הורמונים בצורה מלאכותית. טיפול זה אמנם יביא להקלה בתסמינים אך חשוב לדעת שישנם גם תופעות לוואי כגון בעיות לב ועלייה בלחץ דם.

    אלטרנטיבה ללקיחת הורמונים היא טיפול באמצעות צמחי מרפא. קיימים מספר צמחי מרפא אשר יכולים לתמוך בנשים בתקופת המנופאוזה בכך שהם מקררים ומרגיעים את הגוף ותורמים לאיזון הורמונלי. בקבוצה זו ניתן לציין צמחים כגון שיח אברהם מצוי, קוהוש שחור , מרווה סינית, אנאמרנה או בטטה. מומלץ לפנות למטפל המתמחה ברפואה סינית וצמחי מרפא, אשר ירכיב תכשיר שמתאים לך אישית. (כגון התכשירים המיוצרים בראן צמחים או בחברות מוכרות המתמחות בהכנת טינקטורות) בנוסף, מומלץ לבקש מהמטפל המלצות בנוגע לתזונה נכונה. בגדול, מומלץ לבנות תפריט שמבוסס על פירות, ירקות, קטניות, דגנים מלאים, זרעים ואגוזים ולהפחית בצריכה של מוצרי חלב או בשר. שמירה על אורח חיים בריא שכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית מתאימה, יקל על תסמיני גיל המעבר. בנוסף, חשובה המודעות לתהליך שמתרחש בגוף שלך- לדעת שמדובר בתהליך טבעי, להבין מדוע תופעות אלו קורות וללמוד לקבל שאת כעת בשלב חדש בחיים שלך.

    עזרה להיכנס להריון

    הכניסה להריון לא תמיד הולכת בקלות, וזוגות רבים משקיעים בכך חודשים ואף יותר. ההמלצה של רופאי הנשים היא להגיע לייעוץ רק לאחר שנה, אז כיצד בינתיים את יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה? להפוך לאימא זהו צעד משמעותי בחיי האישה, וחשוב שתרגישי מוכנה לכך מבחינה רגשית וגופנית. יכול להיות שעל מנת להרגיש “מוכנה” נדרשת עוד עבודה על הזוגיות, או יצירת תמונה טובה לאימהות (למשל, כיצד האימהות תשתלב בהמשך עם הקריירה שלך), או עבודה על פחדים שעולים סביב הריון ולידה. כחלק מההכנה הגופנית כדאי לחזק את הגוף ולנקות אותו מרעלים- להפסיק עישון או שימוש באלכוהול, להתחיל לאכול אורגני ועוד. כמו כן, להקפיד על תזונה מאוזנת ועשירה בוויטמינים ובמידה ויש צורך גם להיעזר בצמחי מרפא.

    אלו צמחים יכולים לתמוך בך בתהליך הכניסה להריון? ישנם מספר שורשים סיניים כגון ליקריץ’, שורש הרהמניה, או האנג’ליקה סינית אשר ידועים כתומכים בפעילות השחלות ומזינים את רירית הרחם. כמו כן, שורש הג’ינסנג ושורש ויטניה יכולים לאזן ולחזק את הגוף. בחלק מהמקרים, הקושי להיכנס להריון קשור לוסת לא סדירה או תופעה הנקראת אל-וסת (חוסר דימום וסתי). הטיפול הקונבנציונלי כולל נטילת תכשירים הורמונליים. ברפואת צמחים, הטיפול באל-וסת מתבסס על אנג’ליקה סינית וצמח בשם שיח אברהם מצוי, אשר תורם לאיזון הורמונלי בגוף. בכל מקרה שאת מתקשה להיכנס להריון, מומלץ לפנות לאיש מקצוע אשר ירכיב עבורך פורמולה שמתאימה לך אישית.

    כיצד לבחור מטפל מתאים?

    מטפל צריך להיות אדם שסיים את לימודיו ברפואה טבעית/ רפואה סינית, ורצוי גם בעל ניסיון בתחום. ניתן לבחור מטפל גם באמצעות המלצות של חברות. כדאי לבדוק באיזה תחום המטפל מתמחה – דיקור סיני, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא ועוד. הטיפול בצמחי מרפא יכול להיות בשילוב עם כלים נוספים המוצעים ע”י הרפואה הסינית. הטיפול יינתן תמיד לאחר תשאול מעמיק של המטופלת, שמטרתו להכיר אותך ואת מצבך הבריאותי והנפשי.

    רוצים לדעת עוד על טיפול בצמחי מרפא לחצו כאן >>

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי