ייעוץ מקצועי
יחס חם ואישי
0

אין מוצרים בסל הקניות.

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם

    פתרונות לשחיקת מפרקים

    כאבים במפרקים השונים אינם דבר נדיר. למעשה, כאבים, כמו גם התופעה של שחיקת מפרקים הם בעיה די נפוצה. לא מעט אנשים שסובלים מצורה כזאת או אחרת של שחיקת מפרקים לומדים עם הזמן לחיות עם הכאב ועם מגבלות שונות. עם זאת, חשוב לדעת שלא מדובר על בעיה נטולת פתרון. למרות שאת השחיקה עצמה לא תמיד ניתן למנוע, יש הרבה מה לעשות כדי להקל, להאט את השחיקה ולהשיג הפוגה מהכאב.

    פעילות גופנית חשובה

    לפני שנסביר מעט על התהליך של שחיקת מפרקים ראוי לומר שיש דרך התנהגות פשוטה למדי שנחשבת ליעילה מאוד כחלק מההתמודדות. הכאב ומגבלות התנועה השונות שמלווים שחיקת מפרקים כמו הירך והברכיים, לא נובעים אך ורק מבעיות בעצם או מפגיעה בסחוס. חלק ניכר מהכאב והקישיון הנובעים מדלקות נלוות ומחולשת שרירים תומכים.

    כאשר מבינים שניתן לחזק את השרירים ובכך להקל על התנועה ומבינים שניתן לחזק את הגוף ולהאט את תופעת שחיקת המפרקים, מובן לחלוטין מדוע מומלץ מאוד לקיים פעילות גופנית מותאמת. הליכה, שחיה, יוגה, פילטיס ושיטות נוספות יעילות לא פחות משיטות של פיזיותרפיה, שגם להן יש מקום. מי שמקפיד על פעילות נכונה, עם עדיפות לליווי של אנשי מקצוע, מאט מאוד הנזק של שחיקת המפרקים, משפר מאוד את איכות החיים וגם מפחית מאוד את הכאבים. דבר זה, חשוב להדגיש, ללא כל תופעות לוואי.

    שחיקת מפרקים: הבעיה ופתרונה

    מובן שלא כל מי שסובל מבעיה של שחיקת מפרקים יכול לבצע פעילות גופנית בקלות. יש אף כאלה שמגיעים למצב שבו קשה להם לבצע גם תנועות פשוטות. לפני שנספר על כמה דרכי התמודדות נוספות, נספר בקצרה מהי, בעצם שחיקת מפרקים וממה היא נובעת.

    במהלך תקופת חייו של אדם מוטל עומס רב מאוד על המפרקים השונים. עומס זה יוצר מצב שבגילאים מבוגרים עולה מאוד השכיחות של דלקות שונות, פגיעה באזור המפרקים, פגיעה בעצם, ברקמת חיבור וכן הלאה. כאשר מקיימים פעילויות מאומצות בצורה בלתי מבוקרת או בלתי מתוכננת, עשויה שחיקת המפרקים להחמיר. יש לומר שלתופעה זו אין פתרון גמור אך יש כמה דרכים להקלה ולשיפור. בין הדרכים ניתן למצוא:

    • פעילות גופנית, כמוזכר לעיל.
    • הימנעות מפעילות מאומצת בלתי מבוקרת.
    • הקפדה על תזונה נכונה עם דגש על ליווי תזונתי מותאם.
    • שימוש בתוספי מזון שמסייעים לתהליך החידוש הטבעי של הסחוס ורקמות חיבור.
    • תרופות נוגדות דלקת, עם או ללא סטרואידים (תלוי בחומרת הבעיה).
    • שיטות טיפול אלטרנטיביות לרבות עיסוי, דיקור סיני וכדומה.

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      ליצירת קשר

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר
      כניסה לחנות
      חברות שיווק אינטרנטי חברות שיווק אינטרנטי